Pilates

/Pilates
Pilates 2018-03-01T17:12:15+00:00

Pilates

Pilates is vernoemd naar meneer Joseph H. Pilates. Hij begon bijna een eeuw geleden met het ontwikkelen van zijn trainingsmethode. En hielp bijvoorbeeld veel oorlogsveteranen uit de 1e wereldoorlog om weer sterk te worden, vaak nadat ze langdurig met een trauma in bed hadden gelegen. Daarna is zijn methode doorgegeven aan een groepje mensen, die op hun beurt de Pilatesmethode (ook wel contrology genaamd) hebben verspreid.

Pilatesoefeningen worden in vele sporten gebruikt als trainingsmethode, b.v. bij klassiek ballet en allerlei turnvormen. Door de matoefeningen op een rustige manier met aandacht te doen, word je leniger, soepeler en sterker.

Een paar kernprincipes van Pilates zijn: controle, centering (alles naar de buikspieren brengen), ademen, stabiliteit en precisie. Een mooie work-out voor iedereen op elk niveau.

Door wie?

Deze Pilateslessen worden gegeven door Nel van Hoften. Zij stelt zich graag aan jullie voor:

Hallo,

Ik heet Nel van Hoften (54 jaar) en ben bezig met een opleiding tot Pilates-instructrice.

Nadat ik herhaaldelijk nek- en rugklachten had, ben ik zo’n 8 jaar geleden met Pilates begonnen. Al snel kreeg ik steeds meer kracht in mijn spieren en dit had ook invloed op mijn ‘mind’. Ik ondervind nu dagelijks de voordelen van een sterke rug en buik en ga zonder pijn door het leven. Ik ben me beter bewust van mijn lichaam en dat is een groot goed. Ik ben erg blij dat deze work-out op mijn pad is gekomen.

Ik ontmoet je graag op de Pilatesmat om samen te werken aan een sterker lichaam en een sterkere geest.

Groeten Nel van Hoften